Geschiedenis

Het bedrijf is door heer Van Rumpt, de grootvader van de huidige directeur, opgericht in het jaar 1925.

Zoals bij veel transportondernemingen in deze regio lag de oorsprong van de activiteiten in het vervoer van landbouwproducten voor boeren uit de omgeving. In het begin met tractoren, en later met vrachtauto's.

Reeds in de vijftiger en zestiger jaren ontwikkelde het bedrijf zich tot internationaal transporteur. De vloot was voor die tijd redelijk modern. Het bedrijf beschikte over verschillende huifgesloten combinaties waarmee transporten door geheel Europa werden verricht.

Aan het eind van de 60'er jaren worden er zelfs meerdere ritten naar PerziŽ gereden. Toenmalig directeur A.J. van Rumpt maakte in die tijd zelf ook regelmatig deel uit van de bemanning. Uit door hem vervaardigde dagboeken blijkt dat zo'n verre rit in die tijd een ware beproeving was voor mens en machine. Vooral in de winter moesten chauffeurs rekening houden met onaangename verrassingen, waarbij de omgeving vaak onherbergzaam was, telefoontoestellen alleen in grotere steden beschikbaar waren en er nog geen internationale reparatiediensten bestonden.

In de 70'er jaren veroverde de container steeds meer terrein in de wereld van het wegvervoer. Door de ligging van het bedrijf in de nabijheid van Rotterdam en Antwerpen is het logisch dat Van Rumpt zich ook richt op het vervoer van zeecontainers.

In het begin was er slechts sprake van enkele types containers, maar om klanten beter te kunnen bedienen, ontwikkelden steeds meer rederijen nieuwe types containers, voor vele uiteenlopende toepassingen. Deze grote verscheidenheid aan soorten en maten containers stellen specifieke eisen aan de chassis waarmee de vrachtauto's uitgerust zijn. Momenteel heeft Van Rumpt een gevarieerde vloot chassis, waarvan een deel multifunctioneel inzetbaar is, zodat vrijwel ieder type container vervoerd kan worden.